Eesti ajakirjade turul toimuvad muutused

Ekspress Grupp ja Suits Meedia sõlmisid lepingu, millega korraldavad ümber AS-i Ajakirjade Kirjastus tegevuse. Ekspress Grupi tütarettevõte Ekspress Meedia võtab üle Ajakirjade Kirjastuse kuukirjade Eesti Naine, Anne ja Stiil, Pere ja Kodu, Oma Maitse, Tervis Pluss ja Jana ning iganädalase Kroonika väljaandmise.

AS Ajakirjade Kirjastus koos ülejäänud väljaannetega liidetakse AS-iga SL Õhtuleht ja firmad jätkavad ühinemise järel nime all AS Õhtuleht Kirjastus. Õhtuleht hakkab välja andma Kodukirja, Naistelehte, Nipiraamatut, Käsitööd, Telelehte, Kalale, Ristikut ja selle alltooteid ning Toidutare veebiportaali.Ühtegi väljaannet börsiteate kohaselt kinni ei panda.

Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu ütles ERRile, et otsuse põhjus on vajadus olla digitaalses maailmas edukam.

“Kui on valik, kas investeerida, kui nüüd Ekspress Meedia näitel rääkida, Ekspress Grupi näol järgmise suure veebivõimekuse ehitamisse või Õhtulehe näitel koos Suits Meediaga sellesse panustada, siis me eelistasime kasutada ära oma väga tugevat positsiooni sellel turul ja kasutada seda sisu, mida tänasel päeval Ajakirjade Kirjastus toodab – mis on märkimisväärselt hea ja mida märkimisväärselt palju tehakse -, et seda saaks online’is palju tugevamalt ära kasutada,” selgitas ta.

Liitumisprotsessiks on vajalik konkurentsiameti luba.
Liitumine viiakse lõpule 2018. aasta jooksul, seni tegutseb Ajakirjade Kirjastus eraldiseisvalt. AS Õhtuleht Kirjastus omanike struktuur ei muutu. See jääb kuuluma 50 protsendi ulatuses Ekspress Grupile ja 50 protsendi ulatuses Suits Meediale. Ühtegi  ajakirja ei ole plaanis sulgeda, tellijatele jäävad kõik tellimused kehtima.

Ajakirjade Kirjastuse suurima tiraažiga kuukirjad on Eesti Naine (tiraaž 18 900), Nipiraamat (tiraaž 17 000), Pere ja Kodu (tiraaž 12 400), Kodukiri (tiraaž 12 300) ja Anne&Stiil (tiraaž 11 900) ning nädalakirjad Teleleht (tiraaž 37 000), Kroonika (tiraaž 33 400) ja Naisteleht (tiraaž 28 900).

Jaga:

Jäta kommentaar